T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
UŞAK / MERKEZ - Merkez S.Halil Yiğit Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Duyurular

May

OPET, hijyen konusundaki farkındalığı artırma hedefi ile yürüttüğü projelerini geliştirmeye ve ileriye taşımaya devam ediyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın teşrifleriyle, Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer ve OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk tarafından imzalanan protokol ile “Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar Projesi” hayata geçiriliyor. Özellikle pandemi döneminde önemi daha iyi anlaşılan “Temiz Tuvalet Kampanyası” ile 24 yıldır temizlik ve hijyen kavramının önemine yönelik çalışmalar yürüten OPET ile Milli Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle başlayan proje kapsamında ana sınıfından lise son sınıfa kadar farklı eğitim modüllerini içeren proje ile öğrencilerde temizlik ve hijyen konularında farkındalığı artırmak, hijyen eğitimleri ile oluşan davranışların günlük yaşama taşınması ve sağlıklı bir nesil yetiştirilmesi hedefleniyor.  “Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar Projesi”nin ana hedef kitlesi 81 ilde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı tüm resmi okullarda öğrenim gören öğrencilerden oluşuyor. Proje içeriğinde, kişisel hijyenden, tuvalet kullanımına, çevre temizliğinden ortamda doğru hijyen sağlanmasına kadar temizlik ve hijyenin hayatın her alanındaki yeri ve önemi yer alıyor. Çocuk ve gençleri hijyen ve temizlik konusunda bilinçlendirmek üzere, Türkiye genelinde 77 bin okulda her kademe ve düzeyde görev yapan öğretmenlere Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden videolu eğitim modülleri hazırlanıyor. Aynı zamanda sınıf öğretmenleri tarafından hayata geçirilecek  “İyi Uygulama Örnekleri” ile okul yönetimleri, okul aile birlikleri, öğretmenler, okul temizlik görevlileri ve velilerde  farkındalığı artırmak üzere çalışmaları kapsıyor.

May

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN AMACI

Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında;

Genel ortaöğretim kurumlarının amaçlarının yanı sıra sanayi, ticaret, turizm, tarım, sağlık, teknoloji ve benzeri alanlarda ulusal ve uluslararası standartlar ve sınıflamalara, ulusal yeterliklere ve mevzuata dayalı olarak nitelikli işgücünün yetiştirilmesi, mesleki bilgi ve becerilerin güncellenmesi, uygulanan programlarla girişimcilik, meslek ahlâkı, ahilik bilinci ve özgüveni yüksek, kendini doğru ifade edebilen, sosyal, estetik algısı gelişmiş, sosyal ve çevresel sorumluluk bilinci ile iş alışkanlığı kazanmış, istihdama hazır, önceki öğrenmelerini ve denkliği tanınmış mesleki eğitime ilişkin tüm belgeleriyle hayata, istihdama ve yükseköğretime hazır bireylerin yetiştirilmesi amaçlanır. Mesleki ve Teknik Eğitim; sosyal ve ekonomik sektörler ile iş birliği içinde ulusal ve uluslararası mesleki yeterliliğe, meslek ahlakına ve mesleki değerlere sahip, yenilikçi, girişimci, üretken, ekonomiye değer katan ehil iş gücü yetiştirmektir.

Mrt

2. Dönem 1. Yazılı Sınavı Konu Soru Dağılım Listeleri